Dijous, mentre una televisió sèrbia emetia per primera vegada imatges de la matança de Srebrenica. Video que permetria la identificació i detenció de 8 membres de la policia sèrbia que participaren en aquella massacre, tenia lloc una nova sessió de Cafè Europa precisament amb la situació als Balcans com a tema principal.
Tema: Els Balcans, una visió històrica
Asistents: Peter, Judith, Joan P., Mercedes, Iván, Adán, Jordi i Joan J.
El Peter, en tant que eslovè, i per tant, balcà nic (encara que als eslovens no els agrada que els anomenin balcà nics!) ens va fer una exposició d’una part de la història d’Europa completament desconeguda per a molts de nosaltres i que és vital per entendre la diversitat ètnica, cultural i religiosa de la zona dels Balcans.
Vam dedicar especial atenció a dos moments històrics. Un la creació de la Federació Socialista Iugoslava, és a dir, la unió i convicència pacÃfica de totes les comunitats en un estat federal de tipus socialista sota et govern federal de Tito. I segon, el retorn a les polÃtiques nacionalistes pan-sèrbies amb l’arribada al poder de Milosevic i la conseqüent deriva en conflicte armat, aixà com la recuperació i aparició de nous sentiments nacionals a Eslovènia, Croà cia, Kósovo (per part dels kosovoalbanèsos) i fins i tot a Bòsnia (el més heterogèni dels estats balcà nics).
Altres punts d’interès foren:
Albà nia, segurament el paÃs europeu més desconegut i el conflicte de Kósovo (entre albanokosovars i serbokosovars) per un territori clau per al mite nacional sèrbi.
Macedònia, o millor dir Antiga República Iugoslava de Macedònia, i el conflicte amb Grècia per al no-reconeixement internacional de l’estat de Macedònia (Hi ha una regió de Grècia, limÃtrofe amb FYROM, també essencial per al mite nacionalista helènic ja que és un va nà ixer Alexandre Magne) i amb Albà nia per la disputa d’un territori poblat per albanomacedonis.
L’estatus de Montenegro i Vojvodina dins de Sèrbia i d’Herzegovina dins de Bòsnia.
Lamentablement, no vam tenir temps d’acabar de parlar de la situació de present i les perspectives de futur: judÃcis del TPI a militars que són considerats herois “nacionals”, superació de les ferides de la guerra entre comunitats, reptes que suposaria una futura incorporació a la UE, etc… que haurem de deixar per a una propera sessió
Proper Cafè Europa: dimarts, 14 de juny a les 19h
Lloc: Viver d’Entitats Juvenils (c/ Princesa, 6) Ciutat Vella - Barcelona
Tema: Actualitat europea: NON, NEE, problemes de ratificació de la constitució europea, crisi de confiança de les institucións comunitaries, etc.



One Trackback
State Farm Auto Insurance…
maladies mornings.Roland!Koreans booming Safeco Auto Insurance [url=http://www.aautoinsuranceclaim.com/#]Safeco Auto Insurance[/url] http://www.aautoinsuranceclaim.com/# …